Leveransbestämmelser:

Nedan kan ni läsa våra leveransbestämmelser för privatpersoner och företag.

 

Generella Försäljningsvilkor:

 

Reklamation:

 

Vid reklamation kontakta alltid Enköpings Bildemontering AB först.

Returnerade delar utan kvitto/följesedel behandlas ej. Isärtagna eller på annat sätt åtgärdade delar återtages ej.

 

Returrätt / bytesrätt / garanti:

 

Motor / växellåda / bakaxel gäller 30 dagar. Vid retur uttages en returavgift på 10 %, dock lägst 100 kr.

Övriga delar gäller 10 dagar. . Vid retur uttages en returavgift på 10 %, dock lägst 100 kr.

Elkomponenter återtages ej.

Enköpings Bildemontering AB ansvarar ej för omkostnader såsom montering, frakt, bärgning m.m.

Frakter bekostas av kund och återbetalas inte av leverantören.

 

Leveransregler vid beställning från Bildelsbasen:

 

Delar beställda från bildelsbasen levereras normalt samma dag om delen är demonterad och finns i lager när beställning erhållits före klockan 11.00 samma dag. Beställningar mottagna efter 11.00 levereras om möjligt samma dag, annars nästkommande arbetsdag. Uppstår osäkerhet eller om varan ej finns i lager (på bil) kontaktas köparen med information om detta. I sådant fall levereras varan enligt överenskommelse med köparen.

 

Vid beställning via bildelsbasen anses kunden ha gjort ett aktivt val av produkt och retur på grund av "fel del" godtages inte som skäl för reklamation.

 

Varor som levererats mot postförskott (Mypack) och inte löses ut av köparen kommer att belastas kunden med faktura avseende fraktkostnad och avgifter.

Sådan obetald faktura kommer att överlåtas till inkasso eller kronofogde.

 

I övrigt gäller konsumentköplagen

Leveransregler vid telefonbeställning / butiksköp:

 

Delar som telefonbeställes före klockan 11.00 levereras normalt samma dag om delen är demonterad och finns i lager. Del som skall demonteras levereras normalt inom 1-3 dagar från erhållen beställning (ej från förfrågan).

Vid förfrågningar prioriteras beställda delar för leverans.

 

Kunder som anger "delnummer" anses ha gjort ett aktivt val av produkt och retur med hänvisning "fel del" anses inte som giltigt skäl till retur.

 

Vid retur av del tas alltid en hanteringsavgift ut med 10% av värdet dock lägst 100 kronor.

 

Varor som levererats mot postförskott (Mypack) och ej lösts ut av köparen kommer att belasta köparen med en faktura avseende fraktkostnad och avgifter.

Sådan obetald faktura kommer att överlåtas till inkasso eller kronofogde.

 

I övrigt gäller konsumentköplagen

Leveransregler vid självplock:

 

Vid självplock anses kunden ta ett aktivt val av del, delens skick och från vilken bilmodell han tar delen så därför gäller inga garantier, ej heller har kunden någon returrätt.

Vid köp av elektriska komponenter och begagnade batterier utgår inte heller någon garanti eller bytesrätt.

 

Delar från självplock är inte testade eller provade av säljaren så det är helt upp till köparen att göra en bedömning om delen passar och / eller uppfyller de krav som köparen ställer.

Vi använder oss av följande leveranssätt till:

 

Privatpersoner och företag utan kundnummer (ny kund):

 

Mypack (Postförskott) kostnad: avgift, 55 kr. Frakt beroende på vikt och storlek.

Begränsning 20 kg och skrymmande (över 1,20 meter / 178 liter lxbxh)

 

Över dessa begränsningar gäller:

Hempaket mot förskottsbetalning. Max 50 kg. (max 20 kg/kolli)

 

Företag med kundnummer:

 

Företagspaket: Fraktkostnad beroende på vikt och volym (lxbxh)

Pall.Ett halvpall: Fraktkostnad beroende på vikt, max 1000 kg.

Pall.Ett helpall: Fraktkostnad beroende på vikt, max 1000 kg.

Postbehållare: Fraktkostnad beroende på vikt, max 1000 kg.

Vid pall.Ett och postbehållare, fråga om prisuppgift.

Retur och reklamation:

 

Det åligger kunden att försäkra sig om att beställd del motsvarar den del han söker.

Säljaren ansvarar inte för att beställd del stämmer överens med kundens del.

 

En begagnad del är inte helt ny.

OneWeb 2012 © Copyright